e

Berättar stund!

Publicerad 2009-07-04 16:40:11 i Allmänt,



Hej Igen!
Jag kom och tänka på att någon liten människa kanske undrar lite hur eller rättare sagt varför åska uppstår! Här har jag ett svar!

Åska är elektriska urladdningar i luften. Elektriska urladdningar uppkommer mellan positivt och negativt laddade fält.
Blixten kan gå mellan de olika fälten i ett moln eller från molnet till marken. åskmullret kommer av att blixten hettar upp luften runtomkring sig så att luften formligen exploderar!

Ja där har ni svaret gott folk! :) Nu är det väl bara att be lite till gud om att han ger oss fint väder nu när det har vatt så dåligt i två-tre dagar!
Puss på er! <3

Kommentarer

Postat av: NELLY

Publicerad 2009-07-04 18:06:55

ooj, google eller hängde du verkligen med på fysiken :)?

Postat av: emeilia

Publicerad 2009-07-04 18:56:19

haha, klart jag hängde med på fysiken föfan (H).. eller :D? det var inte google alla fall det svär jag på :)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Emeilia. I min blogg kommer ni få se massvis med egentagna fotografier, läsa om min vardag och ställa frivilliga frågor om vad som helst! hoppas ni gillar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela