e

försöker att hålla ut

Publicerad 2010-04-26 20:28:51 i Allmänt,

hur mycket jag än pluggar till mina so prov så får jag ändå knappt G på dem? Är det läraren eller är det jag som är felet? Jag tror nog att det är lite av båda, men ibland så är det nog mest läraren.
Förra veckan, var det meningen att jag skulle gjort omprov på vårat sammhällsprov, men hon hade rättat förlite och därför hade jag fått IG på mitt prov. Jag sa åt henne och frågade varför hon hade gjort så, det jag fick till svar var "du kan ju ändå inte det här?" Nähe? så bara för att jag inte är så bra på so överhuvudtaget, så kan inte jag få G, eller vad menar hon?
Jag sa åt henne att hon inte fick säga så åt en elev, BARA JAG SOM TYCKER SÅ?, hon svarade igen med ett väldigt rörande och illa svar"Men nu har jag redan sagt det, och jag står för mina ord. Dessutom är det ju så!" Jag tog inte direkt illa upp, men jag blev ju ändå arg liksom. Hon stod dessutom inför HELA klassen och sa det också, Klart man blir arg? Det är inte bara mig som hon har hållt på så här med. Även en annan tjej i min klass fick massa sånna kommentarer. Jag vet inte om det beror på att både hon och jag + många flera var riktigt uppkäftiga mot henne i 7:an, men när jag började 8:an kände jag mig mycket mognare och sen dess har jag knappt tjabbat med henne alls. Men när hon står och säger att jag inte kan sånt här, och att jag MÅSTE göra bra ifrån mig på geografiproven för att slippa göra om det sammhällsprovet ja, där går gränsen. sen när hon ändå ser att jag mår dåligt, lutar hon huvudet mot min axel och säger" du får inte säga att det är jag som har undervisat dig i SO när du kommer upp på gymnasiet" Jag var riktigt nära på att kalla henne något fult, men jag ville inte förvärra situationen.

Jag har suttit och skrivit ner massvis med punkter till provet på onsdag, som säkert är bra att kunna, men jag kom bara till sidan 10 när jag började på sidan 7. Jag fick ihop över 15 punkter tror jag. och jag har över hälften av sidorna kvar, dvs att provet är på ca 40 sidor sammanlagt, och jag ska punkta många sidor tills imorgon så jag kan plugga på dem. Lycka till kanske?

Jag försöker göra ALLT för att vara trevlig, och nästan allt för att lyckas få G av henne. Men jag vet inte om jag orkar längre. Om det här händer en gång till, kommer jag tvinga henne till möte med både rektor och mina föräldrar. Det är ioförsig redan bud på att göra det. När jag berättade om det här för min mamma, höll hon på att explodera, hon var sjukt nära på att ringa till henne, men jag orkade inte med all drama som skulle uppfölja i skolan dagen efter, så jag bad henne låta bli. Just nu, ångrar jag det.

Jag ska försöka plugga lite till innan jag somnar. Och jag hoppas att ni håller tummarna för mig på ondag!
En stor puss till er alla söta älskvärda läsare!

Kommentarer

Postat av: B E X

Publicerad 2010-04-26 20:35:52

sv; jo, kom på det sen.

Postat av: BEX

Publicerad 2010-04-26 21:04:53

sv; hehe det kan jag behöva!

Postat av: Amanda

Publicerad 2010-04-28 15:22:22

jag säger bara ett ord, rektorn! även fast du klarar detta provet, det hon sa efter förra provet är inte okej.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Emeilia. I min blogg kommer ni få se massvis med egentagna fotografier, läsa om min vardag och ställa frivilliga frågor om vad som helst! hoppas ni gillar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela