e

ngt snabbt jag drog ihop

Publicerad 2010-01-11 18:34:32 i Allmänt,

jag Lägger mig ner, stänger ögonen och Lyssnar på dina andetag. jag försöker komma i samma takt som du.
Det är mörkt.
Det enda som hörs är våra sammanlagda andetag som arbetar tillsammans för skapa den ljuva stämma.
Du ger mig en mjuk och lugn kyss på kinden och tänker sedan jag älskar dig .
På morgonen vaknar du och kollar dig runt och drar dig i din rufsiga morgon frisyr.
Bredvid dig ligger jag och sover som ett barn.
Innerst inne känner jag att du kollar på mig.
Du gör som du brukar, lägger din arm över mig och blundar.
Jag vaknar och kollar med trötta ögon upp på dig, och tänker sedan att jag är så  lycklig som har dig så nära mig.
Det är den lågan, som aldrig dör ut.
Kärlekens tysta, lugna, sköna låga.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2010-01-11 20:27:24

Fint skrivet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Emeilia. I min blogg kommer ni få se massvis med egentagna fotografier, läsa om min vardag och ställa frivilliga frågor om vad som helst! hoppas ni gillar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela