e

FÖRSTA DAGEN AVKLARAD

Publicerad 2010-06-28 17:12:32 i Allmänt,

Steg upp klockan sex idag för att sedan åka till VOLVO och börja sommarjobba klockan tjugo i sju. 
Kom dit och startade dagen på pappas kontor med en kopp kaffe. Jag fick inte komma igång med oljetömmandet förens efter frukost eftersom att det inte var någon som hade fixat fram saker och ting, vilket bra ställe va?

Mitt jobb var att förflytta olja från 200L fat till 1000L fat, att tömma en 200litrare gick ungefär på en kvart.
Det var det jag skulle göra de här 2 veckorna, men jag blev klar på nolltid så jag har ingen olja kvar att tömma.. vad gör jag nu då? JO! det jag gör allra bäst - STÄDAR! jag kommer alltså få städa i oljeboden där jag var idag, typ sopa upp och plocka iordning (låter väl ur kul? och jag som älskar att städa! jag har bara tur ibland)

Det har ju också varit så grymt varmt idag 26 grader inne i fabriken? trodde de skämtade först. Trodde det skulle vara lite svalare ute där på min arbetsplats eftersom att det var skugga där idag - VID NIO! duh? Solen flyttades ju förståss och stod rätt ovanför mig, och där stod jag i långbyxor, feta skor, inga solglasögon, inget solskydd , ingen stol att sitta på, och INGEN skugga. Snacka om att jag halv dog där ett tag. Kom ju in i fabriken sen, först var det riktigt skönt eftersom att det var sådär mycket svalare där inne än vad det var ute i solen, men efter man hade suttit stilla en stund var det inte lika behagligt längre. Men man ska väl inte klaga nu när man väl har värme? åhnej inte så det hörs i alla fall!

och VOLVOS jobbar skor tar KOL på mig, en stor fet blåsa på hälen som inte är så speciellt najs, men jag överlever!

bara 13 arbetsdagar kvar nu då på ett ungefär? kan bli mindre om de får slut på jobb. Sen börjar sommarlovet igen.
Nu ska jag ner och hjälpa mamma/pappa att vika in ca 6 korgar ren tvätt som inte har blivit av pga midsommar och bakfyllor hit och dit. så jag ska vara gullig och hjälpa till, sen blir det tacos namnam!

Kommentarer

Postat av: e.

Publicerad 2010-06-28 19:09:37

låter kul .... hmm :'Dsjävla har jag solat idag (a)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Emeilia. I min blogg kommer ni få se massvis med egentagna fotografier, läsa om min vardag och ställa frivilliga frågor om vad som helst! hoppas ni gillar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela