e

ovaligt trött..

Publicerad 2009-11-17 17:11:07 i Allmänt,

Hejsan , här kommer lite klageri, enjoy!
 jag vill pierca mig i tungan som in i
he**ete! men som sagt så är min mamma emot väldigt mycket saker, speciellt när det gäller piercing i tungan och ny mobil haha! hon anser att det är "**rigt" med piercing i tungan, bara för att man ska kunna ge killen en "skönare *v**gning" hm? själv vet jag inte om jag kan hålla med om det, för jag vill inte ha det på grund av det liksom? jag vill ha det för att jag tycker att det är snyggt& ingenting annat. sen säger hon att det bara blir infekterat och så. visst svullen är det ju klart att den blir, men det är ju en del av hela grejen? och visst, den syns inte så jätte mycket om man inte räcker ut tungan, men när man väl gör det så syns den ju! vad är det annars för mening att ha navel piercing? jag menar det är precis samma sak, precis samma risker som finns och jag tror jag blir galen! för jag har redan två piercingar och fem hål i öronen, och i n g e n t i n g har blivit infekterat! men jag ska försöka övertala mamma och pappa om piercingen!


hm jag förstår inte riktigt, jag somnade klockan elva (om inte tidigare?) sen vaknade jag vid kvart över åtta idag A J DÅ inte direkt det bästa man kan göra när man har engelska direkt på morgonen med Karin så jag fick göra det bästa av situationen och smsa nelly och be henne säga till att jag skulle komma ngn minut sent, eftersom att jag försov mig. men jag skötte mig väldigt bra hela förra veckan(!) med att komma i tid och så vill säga. men jag kom trots allt "bara" 5-7 minuter försent. men nog om det tycker jag nog.

idag fick jag ron att leka lite med evelinas nya mobil, helt underbar var den, jag menar känslan av att hålla i den var som gjord för mina händer, det skulle lätt (!) kunna bli en ny Emeilia mobil! men eftersom att jag inte vet vilken jag vill ha och när jag ska ha den, så är det fortfarande svårt att bestämma sig, mamma säger en sak och pappa säger en annan liksom. och själv håller jag på att bli galen! men som sagt, vi får väl se lite sen hur det bli med mobilval och så.

Tack till er som läste!

Kommentarer

Postat av: young

Publicerad 2009-11-17 17:32:38

det finns en som jag har funderat på länge nu och det är tungpiercing.. så jäkla snyggt. Naveln är väl okej, men tkr det blev för många som gjorde det förut.. sen vet jag inte... läppen e okej också!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-17 17:54:08

Hej! sötblogg :-) kram!

Postat av: young

Publicerad 2009-11-17 18:01:25

nice nice!

jag har haft så mycket problem med hål i öronen så att jag har bara två nu.. blev lite avskräckt då..

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-17 18:11:58

jääklar va nice.. om jag gjorde det skulle jag nog inte ha ett öra kvar:P

nej men jag får lätt infektioner och så... det blev kaos sist jag tog och det gjorde jävligt ont.. har haft fyra men fick ta ut två.. :/

Postat av: ebba

Publicerad 2009-11-17 18:13:47

sv; ja, tack =)



jag tycker det är jätte fint med navelpiercing.. min trillade ju bort den jäveln :(..

fast jag tycker också det är sjukt snyggt med tungpiercing, håller på att tjata söder på mamma för det ;)

Postat av: young

Publicerad 2009-11-17 18:25:17

sv; ja.. lite jobbigt är det..

men infektionsrisken i tungan är ju inte lika stor.. tror jag

Postat av: ebba

Publicerad 2009-11-17 18:32:14

sv; haha nej det läste jag faktist inte xD

men nu har jag gjort det ;)



nej mamma är också tjurig, "du är fortfarande ett barn" blablabla och så säger hon att det finns farliga risker med det. men jag har tvingat henne att iallafall läsa om det på internet så hon fattar att det inte är så farligt.. hehe vill jag något så ger jag inte upp så lätt ;D

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-17 18:40:17

sv: tackar! :-)

Postat av: young

Publicerad 2009-11-17 19:16:02

så sant som det är sagt.. min kompis piercade sig nyss... läkte finfint

Postat av: young

Publicerad 2009-11-17 19:29:49

tungan! :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-11-17 20:08:01

Tungpiercing är definitivt Större infektionsrisk.. Sen tycker jag att det är sjukt omodernt med piercing i tungan eller över huvudtaget faktiskt... Det är så 2007;)

Postat av: emeilia 'em' westerberg

Publicerad 2009-11-17 20:31:46

svar till emelie: jo jag vet redan din åsikt om det. men som sagt så har ju inte vi direkt samma smak<; och jag tkr att jag ska få pierca mig om jag nu vill det, tots allt inte mamma som ska ha den, utan jag.

Postat av: NELLY

Publicerad 2009-11-17 20:32:37

att majs är äckligt!

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-11-18 20:31:51

Haha näe det har vi verkligen inte! Men nu är det ju så att det är 18 års gräns (och är det av en anledning), så det finns inte mycket annat att göra än och vänta... och vill du fortfarande ha en om 3 år så just do it! ;)

Postat av: emeilia 'em' westerberg

Publicerad 2009-11-18 20:46:44

emelie: haha nä det är inte alls 18 års gräns på det d;? jag tänker göra det ändå haha, du kan ju inte precis hindra mig <;

Postat av: NathaKusin

Publicerad 2009-11-19 01:52:06

Men lilla kusin. Jag har piercing i tungan och det var svullet i ca 4 dagar och kunde äta nästan ordentligt efter 2. Man kanske läspar lite i början men sen är det ingenting :D.

Postat av: emeilia 'em' westerberg

Publicerad 2009-11-19 16:53:49

svar till nathalie: ja just det jag försöker säga till mamma! min kompis har just piercat sig och hon läspar som fan just nu, men det är liksom en del av alltihop!

Postat av: emeilia 'em' westerberg

Publicerad 2009-11-19 16:53:50

svar till nathalie: ja just det jag försöker säga till mamma! min kompis har just piercat sig och hon läspar som fan just nu, men det är liksom en del av alltihop!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Emeilia. I min blogg kommer ni få se massvis med egentagna fotografier, läsa om min vardag och ställa frivilliga frågor om vad som helst! hoppas ni gillar det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela